Producenci oprogramowania |
|
Kategorie programów |
Polecane programy w sprzedaży![]() |
|
Promocje sklepu![]() |
|
Bestsellery sklepu |
|
Nowe oprogramowanie![]() |
|
Inne ze sklepu |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis Ten tutorial krok po kroku rozwija poprzedni, wprowadzając obliczenia na zmiennych i sterowanie przepływem. Po wyświetleniu tekstu "Witaj świecie" w panelu Debug, nastąpi obliczenie wyniku y = x * x w panelu Debug, gdzie x ma wartości od 0 do 10. Gdy wynik jest większy niż 50, nastąpi wyświetlenie w Debug dodatkowego komentarza "wow that is big" (jakie to wielkie).
Cel Ten film przedstawia zdarzenie onFrame(), demonstruje użycie polecenia trace i Panel Debug i demonstruje użycie zmiennych, jak i kodu warunkowego if i while.
plik .swi "kontrola_przepływu.swi"
Jako, że klatka 1 jest bieżąco wybraną klatkę w Osi Czasu, zdarzenie onFrame będzie dodane do Klatki 1 Sceny_1. Po wstawieniu zdarzenia panel 'Skrypt' powinien wyglądać,jak niżej: (Nota: subpanel asysta został wyłączony by polepszyć czytelność)
Nota:
Po wprowadzeniu powyższego skryptu, twój panel 'Skrypt' powinien wyglądać:
Analiza Po wciśnięciu przycisku 'Odtwarzaj', film jest ładowany. Skutkuje to wystąpieniem zdarzenia onSelfEvent (load) i wykonaniem skryptu w funkcji obsługującej to zdarzenie. Kod trace zawierający tekst "Hello World" jest wykonywany, powodując, że tekst jest wyświetlany w panelu Debug Panel.
Gdy film będzie załadowany, nastąpuje start odtwarzania. Na klatce 1 Scena_1 zachodzi zdarzenie onFrame(1) i skrypt w funkcji funkcji obsługi zdarzeń jest wykonywany:
x = 0; y = 0; while (x <= 10) { y = x * x; trace("y = " add y add " x = " add x); if (y > 50) { trace("wow that is big"); } x = x + 1; }
x i y są Zmiennymi. Wszystkie zmienne powinny mieć nadaną wartość przed ich użyciem. Z tego powodu, kod x=0 powinien być wstawiony przed kodem x = x + 1, zapewniając, że x ma już wartość. Jako, że wartośc y jest nadawana w skrypcie, kod y=0 nie jest wymagany, ale zawsze stanowi dobrą praktykę by inicjalizować zmienne.
Pętla while będzie przebiegać po jej instrukcjach, aż x osiągnie 10. Ostnią linią kodu pętli while jest x = x + 1, zwiększająca x o 1, pętla będzie wykonywana dla wartości x = 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i zakończy gdy x = 11.
Kod śledzenia trace("y = " add y add " x = " add x); jest użyty do wyświetlenia wartości y i x. Operator add jest użyty by połączyć wiele tekstów w jeden łańcuch tekstowy. Nota: zmienne x i y są konwertowane do łańcuchów tekstowych, by je wyświetlić w panelu Debug.
Przy każdym przebiegu while, wartości y jest porównywana z 50 z pomocą kodu: if (y > 50) . Gdy zmienna y jest większa niż 50, to kod, za instrukcją if - w jej nawisach klamrowych, jest uruchamiany, trace("wow that is big");. To sprawia, że tekst "wow that is big" jest wyświetlany za każdym razem, gdy y jest większe niż 50.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Koszyk sklepu![]() |
|
Szukanie programu |
|
Informacje |
|
Promocje sklepu![]() |
|
Licencje na raty |
|
tel. 22 763 08 74
poniedziałek, 28 kwietnia 2025 |
Dystrybucja oprogramowania•Sprzedaż oprogramowania•Sklepz programami •Rejestracja oprogramowania•Licencje shareware•Prtg |
83494746 wywołań od założenia |
(c) Copyright by Dreamsoft 2025. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep z oprogramowaniem wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności. Zamówienia są realizowane w oparciu o regulamin sklepu. |