Sklep, sprzedaż i dystrybucja Oprogramowania - Import i rejestracja oprogramowania oraz licencji shareware
Oprogramowanie - sprzedaż i dystrybucja. Sklep z oprogramowaniem i licencjami na oprogramowanie.
Sprzedaż programów
  

Sklep

» Zmienne i sterowanie przepływem (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Moje Konto w sklepie  |  Promocje  |  Dystrybucja  |  Koszyk sklepu  |  Kontakt  | Wycena programu  |  O firmie  
Producenci oprogramowania
    Kategorie programów
    Dla programistówoprogramowanieSieci, SerweryprogramyDo zdalnego pulpituoprogramowanieProgramy do edycji pdfoprogramowanieProgramy graficzneprogramyProgramy antywirusoweprogramyOprogramowanie biuroweoprogramowanieOprogramowanie do zdjęćprogramyProgramy pocztoweprogramyBackup i archiwizacjaoprogramowanieOdzyskiwanie danychprogramyPartycjonowanie dyskuoprogramowanieDo nagrywania ekranuprogramyProgramy do edycji wideooprogramowanieProgramy muzyczneDiagramy i wykresyoprogramowanieProgramy do CADoprogramowanieProgramy statystyczneoprogramowanieOprogramowanie naukoweDiagnostyka i benchmarkoprogramowanieDo czyszczenia systemuprogramyDo odinstalowywaniaoprogramowanieMenadżery plikówprogramyDo synchronizacjioprogramowanieProgramy do map myślioprogramowanieDo odzyskiwania hasełProgramy dla Maca (Macintosha)Programy dla LinuxaProgramy dla iPhoneProgramy dla AndroidaProgramy dla iPadMicrosoft OfficeMicrosoft WindowsDo nagrywania Cd/DvdDo optymalizacji systemuoprogramowanieDo tworzenia stron wwwoprogramowanieInformatyka śledczaOprogramowanie do defragmentacjiprogramyOprogramowanie do ocrProgramy anti-malwareprogramyProgramy do animacjiprogramyProgramy do FtpoprogramowanieProgramy do e-learninguLicencje na fontyLicencje edukacyjneEaseusInne programyoprogramowanie
    Polecane programy w sprzedażywięcej
    EaseUS Data Recovery Wizard Technician
    EaseUS Data Recovery Wizard Technician
    cena za szt.: 2306,73zł (1875,39zł + VAT)
    2283,67zł (1856,64zł + VAT)
    EaseUS Data Recovery Wizard Technician to zaawansowane oprogramowanie do odzyskiwania danych po formacie, odzyskiwania usuniętych plików, nawet po usunięciu z ...
    Promocje sklepuwięcej
    Altova XMLSpy 2025 Professional + 1 rok SMP
    Altova XMLSpy 2025 Professional + 1 rok SMP
    cena za szt.: 3555,92zł (2890,99zł + VAT)
    3520,36zł (2862,08zł + VAT)

    Twórz i edytuj XML korzystając z graficznego designera schemy, generatora kodu źródłowego, debugerów, profilerów, pełnego wsparcia dla baz danych, wsparcia dla XSLT, XPath, XQuery, WSDL, SOAP, XBRL, dokumentów Office Open XML (OOXML), pluginów do Visual Studio i Eclipse plug-ins, wielu, wielu innych udognień.

    Bestsellery sklepu
    01.Devart ODBC Driver for MySQL Desktop
    02.IntelliJ IDEA Ultimate Personal
    03.Anydesk Standard
    04.Nitro Pro licencja edukacyjna (academic)
    05.RAdmin
    06.EaseUS Data Recovery Wizard Pro
    07.PhpStorm Personal
    08.IntelliJ IDEA Ultimate Personal - License Upgrade / Renewal
    09.TeamViewer Business 1 rok
    10.Altova XMLSpy 2025 Professional
    11.Enterprise Architect Corporate
    12.Visual Paradigm for UML Modeler
    13.Navicat PostgreSQL Standard
    14.Aspose.Total for .NET
    15.PL/SQL Developer
    16.Adobe Creative Cloud
    17.Navicat for MySQL Standard
    Nowe oprogramowaniewięcej
    ADOBE Creative Cloud with Stock
    ADOBE Creative Cloud with Stock
    cena za szt.: 6804,57zł (5532,17zł + VAT)
    6736,53zł (5476,85zł + VAT)
    ADOBE Creative Cloud for teams All Apps with Stock license from Adobe for one year for Windows or macOS. Multi language - many languages including Polish. Ado ...
    Inne ze sklepu
    Dystrybucja oprogramowania
    Sprzedaż oprogramowania
    Winrar
    Oprogramowanie sprzedaż
    Oprogramowanie
    Oprogramowanie sklep
    Dystrybutor oprogramowania
    Prtg
    PRTG Network Monitor
    Foxit
    Minitab
    Sklep z programami
    Monitorowanie sieci
    PRTG
    JetBrains
    Anydesk
    Axure
    Supremo
    IntelliJ IDEA
    Camtasia sklep
    Camtasia
    Aspose
    Software
    Adobe
    Altova distributor
    Devart
    Supremo
    Microsoft 365
    Visual Paradigm
    Dystrybutor Supremo
    Supremo - zdalny pulpit
    Teamviewer
    Supremo
    Nessus
    Supremo distributor
    PhpStorm
    Supremo Business
    Nitro Pro
    Licencje AnyDesk
    Licencje na oprogramowanie
    Linki

    Opis

    Ten tutorial krok po kroku rozwija poprzedni, wprowadzając obliczenia na zmiennych i sterowanie przepływem. Po wyświetleniu tekstu "Witaj świecie" w panelu Debug, nastąpi obliczenie wyniku y = x * x w panelu Debug, gdzie x ma wartości od 0 do 10.

    Gdy wynik jest większy niż 50, nastąpi wyświetlenie w Debug dodatkowego komentarza "wow that is big" (jakie to wielkie).

     

    Cel

    Ten film przedstawia zdarzenie onFrame(), demonstruje użycie polecenia trace i Panel Debug i demonstruje użycie zmiennych, jak i kodu warunkowego if i while.

     

    plik .swi

    "kontrola_przepływu.swi"

     

    1. Załaduj plik .swi "Witaj_Świecie_Hello_World.swi" (menu Plik | Przykłady | Tutoriale). Upewnij się, że przycisk 'Odtwórz' nie jest wciśnięty i zapisz plik jako "kontrola_przepływu.swi".

     

    2. Dodaj zarzenie onFrame do Scena_1. To zdarzenie wystąpi, gdy film osiągnie określoną klatkę.

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute2_1

     

    Jako, że klatka 1 jest bieżąco wybraną klatkę w Osi Czasu, zdarzenie onFrame będzie dodane do Klatki 1 Sceny_1. Po wstawieniu zdarzenia panel 'Skrypt' powinien wyglądać,jak niżej:

    (Nota: subpanel asysta został wyłączony by polepszyć czytelność)

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute2_2

     

    Nota:

    · Oś czasu wskazuje, poprzez znacznik 's', że zdarzenie skryptu będzie miało miejsce w Klatce 1 Sceny 1. Gdy potrzebujesz, to zdarzenie onFrame może być przeniesione do innej klatki poprzez wprowadzenie jej numeru w nawiasach w zdarzeniu onFrame. Alternatywnie, możesz użyć lewego klawisza myszy i wybrać linię zawierającą kod onFrame(), włącz subpanel Asysta i wprowadź numer w pole Na Klatkę. Zdarzenie może być także przeniesione poprzez ciągnięcie znacznika 's' na Osi Czasu
    · Zdarzenie onSelfEvent (load) zostało dodane w poprzednim tutorialu (Witaj_Świecie albo Hello_World).

     

    2. Włącz subpanel Asysta i dodaj następujący kod do zdarzenia onFrame (1). Nota: ten skrypt może być także wprowadzony bezpośrednio w edytorze skryptu. Polecenie Menu użyte do dodania skryptu są pokazane w kolumnie Komentarze

     

    Kod

    Komentarze.

    x = 0;

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Deklaracje | name = expr - przypisanie;

    Wpisz "x" w pole Nazwa (to pole określa nazwę zmiennej).  Następnie dodaj wartość zmiennej "0" (zero - bez cudzysłowów) w pole Wyrażenie, poniżej pola Operator. W tym przypadku opcja Cel: może zostać puste - opcja Cel jest używana by określić nazwę obiektu, która zawiera daną zmienną lub właściwość. Pozostawienie tego pola pustego skutkuje tym samym, co wprowadzenie słowa this

    y = 0;

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Deklaracje | name = expr - przypisanie;

    Innym sposobem, by wprowadzić ten kod, jest skopiowanie i wklejenie kodu x=0, następnie zmiana x na y, tzn. y = 0;

    while (x <= 10) {

    Dodajesz używając Dodaj skrypt | Pętle | while (...) {

    Wpisz x <= 10 w pole while (dopóki) subpanelu asysty

     y = x * x;

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Deklaracje | name = expr; lub kopiujesz i modyfikujesz poprzedni kod

    trace("y = " add y add " x = " add x);

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Debugowanie - śledzenie wykonania kodu | trace(...)

    Nota: Polecenie add jest używane by połączyć wiele tekstów

    if (y > 50) {

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Warunki | if (...) {

      trace("wow that is big (jest za duży)");

    Dodajesz używając Dodaj Skrypt | Debugowanie - śledzenie wykonania kodu | trace(...)

    To polecenie jest wykonywane tylko wtedy, gdy wartość y jest większa od 50

    }

    Wpisane jako część instrukcji if . Pokazuje koniec kodu if (jeśli)

    x = x + 1;

    Klknij na zamykający nawias klamrowy instrukcji IF, dodaj następujący skrypt, korzystając z Dodaj Skrypt | Deklaracje | name = expr;

    Gdy ten kod nie będzie dodany, x nie będzie nigdy zwiększone i pętla będzie trwała w nieskończoność.

    Nota: kody x++ lub x += 1 też mogą być użyte

    }

    Wpisany,jako część instrukcji pętli while (dopóki). Pokazuje koniec pętli while

     

    Po wprowadzeniu powyższego skryptu, twój panel 'Skrypt' powinien wyglądać:

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute2_3

     

    3. By wytestować swój skrypt, wybierz panel Debug i wciśnij przycisk 'Odtwarzaj' by uruchomić twój film. Panel 'Debug' powinien pokazywać, co następuje:

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute2_4

    Analiza

    Po wciśnięciu przycisku 'Odtwarzaj', film jest ładowany. Skutkuje to wystąpieniem zdarzenia onSelfEvent (load) i wykonaniem skryptu w funkcji obsługującej to zdarzenie.

    Kod trace zawierający tekst "Hello World" jest wykonywany, powodując, że tekst jest wyświetlany w panelu Debug Panel.

     

    Gdy film będzie załadowany, nastąpuje start odtwarzania. Na klatce 1 Scena_1 zachodzi zdarzenie onFrame(1) i skrypt w funkcji funkcji obsługi zdarzeń jest wykonywany:

     

    x = 0;

    y = 0;

    while (x <= 10) {

     y = x * x;

     trace("y = " add y add " x = " add x);

     if (y > 50) {

             trace("wow that is big");

     }

     x = x + 1;

    }

     

    x i y są Zmiennymi. Wszystkie zmienne powinny mieć nadaną wartość przed ich użyciem. Z tego powodu, kod x=0 powinien być wstawiony przed kodem x = x + 1, zapewniając, że x ma już wartość. Jako, że wartośc y jest nadawana w skrypcie, kod y=0 nie jest wymagany, ale zawsze stanowi dobrą praktykę by inicjalizować zmienne.

     

    Pętla while będzie przebiegać po jej instrukcjach, aż x osiągnie 10. Ostnią linią kodu pętli while jest x = x + 1, zwiększająca x o 1, pętla będzie wykonywana dla wartości x = 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i zakończy gdy x = 11.

     

    Kod śledzenia trace("y = " add y add " x = " add x); jest użyty do wyświetlenia wartości y i x. Operator add jest użyty by połączyć wiele tekstów w jeden łańcuch tekstowy. Nota: zmienne x i y są konwertowane do łańcuchów tekstowych, by je wyświetlić w panelu Debug.

     

    Przy każdym przebiegu while, wartości y jest porównywana z 50 z pomocą kodu: if (y > 50) . Gdy zmienna y jest większa niż 50, to kod, za instrukcją if - w jej nawisach klamrowych, jest uruchamiany, trace("wow that is big");. To sprawia, że tekst "wow that is big" jest wyświetlany za każdym razem, gdy y jest większe niż 50.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Powiązane tematy: Flash,Actionscript dla początkujących Strona główna sklepu
    Koszyk sklepuwięcej
    ...jest pusty
    Szukanie programu
     
    szukaj oprogramowania
     Wyszukiwanie Zaawansowane
    Informacje
    Promocje sklepuwięcej
    Supremo Professional
    Supremo Professional
    cena za szt.: 1614,41zł (1312,53zł + VAT)
    1614,41zł (1312,53zł + VAT)

    SupRemo Professional na rok to zaawansowana licencja SupRemo na 3 równoczesne połączenia lub więcej, pozwalające na zdalny monitoring urządzeń, ze zdalnym wdrożeniem SupRemo przez msi, zdalnym monitoringiem, raportami użycia, wsparciem fakturowania usług.

    Licencje na raty

    Oprogramowanie

    Sklep

    tel. 22 763 08 74


    (c) Copyright by Dreamsoft 2025. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep z oprogramowaniem wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności. Zamówienia są realizowane w oparciu o regulamin sklepu.