Producenci oprogramowania |
|
Kategorie programów |
Polecane programy w sprzedaży![]() |
|
Promocje sklepu![]() |
|
Bestsellery sklepu |
|
Nowe oprogramowanie![]() |
|
Inne ze sklepu |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
Opis Ten tutorial krok po kroku, budowany na poprzednich, demonstruje rożne metody detekcji kolizji. Dwie metody isNearTarget() i isNearThis() dostarczają środków do detekcji bliskości między dwoma obiektami.
Cel Ten samouczek przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis() .
plik .swi "Kolizja.swi"
Wybierz z rozwijanej listy _parent.ball (_parent.ball jest inną piłką) i wybierz opcję 'Ramki obiektów'
Nota: Jako, że ball i ball2 są obiektami zawartymi w głównym filmie, ball może być uzyskiwany poprzez "_root.ball" lub "_parent .ball" z obiektu ball2
onSelfEvent (enterFrame) { if (_parent.ball.isNearThis()) { _alpha = 50; } else { _alpha = 100; } }
Ten skrypt zmieni _alpha (przezroczystość) obiektu ball2 do 50%, gdy będzie blisko obiektu ball
W przykładzie niżej, kulki nie są postrzegane jako bliskie ('Near').
Piłki są blisko ('Near') na obrazku niżej. Co się objawia tym, że niebieska piła (ball2) staje się półprzezroczysta (_alpha = 50%).
Nota:
Kod "if (isNearThis())" będzie teraz wyglądał następująco:
if (_parent.ball.isNearThis(60,20)) {
Wciśnij 'Odtwarzaj' by uzyskać podgląd.
Ball ma szerokość 40 (promień = 20) Ball2 ma szerokość 40 (promień = 20) Odstęp 20 + 20 = 40.
Kod "if (isNearThis())" powinien wyglądać, jak niżej:
if (_parent.ball.isNearThis(40)) {
Wciśnij 'Odtwarzaj' i zauważ, że niebieska kulka zmienia przezroczystość, gdy kulki się dotykają lub nakładają.
onSelfEvent (enterFrame) { if (isNearTarget(_root.ball2._target)) { _alpha = 50; } else { _alpha = 100; } }
By wprowadzić funkcję isNearTarget(), kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz akcję z menu
Teraz wprowadź _root.ball2._target w pole Inne: , w subpanelu asysty.
Polecenie "if (_root.ball2.isNearThis()) {" będzie miało taki sam efekt
if (isNearTarget(_root.ball2._target, 60, 20)) {
wciśnij 'Odtwarzaj' i obserwuj
Nota: To zachowanie jest identyczne do :
if (_root.ball2.isNearThis(60,20)) {
if (isNearTarget(_root.ball2._target, 40)) {
wciśnij 'Odtwarzaj' i obserwuj. Obydwie kulki zmieniają przezroczystość, gdy się dotykają.
Nota: Zachowanie identyczne z:
if (_root.ball2.isNearThis(40)) {
Analiza Metody isNearTarget() i isNearThis() dostarczają identycznej funkcjonalności używając innych parametrów. Obydwie metody pozwalają sprawdzić bliskość zdefiniowaną poprzez:
W przeciwieństwie do właściwości _target i _droptarget omawianych w poprzednim samouczku, warunek 'Near' nie jest sprawdzany, gdy obiekt jest ciągnięty. |
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Koszyk sklepu![]() |
|
Szukanie programu |
|
Informacje |
|
Promocje sklepu![]() |
|
Licencje na raty |
|
tel. 22 763 08 74
poniedziałek, 28 kwietnia 2025 |
Dystrybucja oprogramowania•Sprzedaż oprogramowania•Sklepz programami •Rejestracja oprogramowania•Licencje shareware•Prtg |
83478122 wywołań od założenia |
(c) Copyright by Dreamsoft 2025. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep z oprogramowaniem wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności. Zamówienia są realizowane w oparciu o regulamin sklepu. |