Sklep, sprzedaż i dystrybucja Oprogramowania - Import i rejestracja oprogramowania oraz licencji shareware
Oprogramowanie - sprzedaż i dystrybucja. Sklep z oprogramowaniem i licencjami na oprogramowanie.
Sprzedaż programów
  

Sklep

» Detekcja kolizji (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Moje Konto w sklepie  |  Promocje  |  Dystrybucja  |  Koszyk sklepu  |  Kontakt  | Wycena programu  |  O firmie  
Producenci oprogramowania
    Kategorie programów
    Dla programistówoprogramowanieSieci, SerweryprogramyDo zdalnego pulpituoprogramowanieProgramy do edycji pdfoprogramowanieProgramy graficzneprogramyProgramy antywirusoweprogramyOprogramowanie biuroweoprogramowanieOprogramowanie do zdjęćprogramyProgramy pocztoweprogramyBackup i archiwizacjaoprogramowanieOdzyskiwanie danychprogramyPartycjonowanie dyskuoprogramowanieDo nagrywania ekranuprogramyProgramy do edycji wideooprogramowanieProgramy muzyczneDiagramy i wykresyoprogramowanieProgramy do CADoprogramowanieProgramy statystyczneoprogramowanieOprogramowanie naukoweDiagnostyka i benchmarkoprogramowanieDo czyszczenia systemuprogramyDo odinstalowywaniaoprogramowanieMenadżery plikówprogramyDo synchronizacjioprogramowanieProgramy do map myślioprogramowanieDo odzyskiwania hasełProgramy dla Maca (Macintosha)Programy dla LinuxaProgramy dla iPhoneProgramy dla AndroidaProgramy dla iPadMicrosoft OfficeMicrosoft WindowsDo nagrywania Cd/DvdDo optymalizacji systemuoprogramowanieDo tworzenia stron wwwoprogramowanieInformatyka śledczaOprogramowanie do defragmentacjiprogramyOprogramowanie do ocrProgramy anti-malwareprogramyProgramy do animacjiprogramyProgramy do FtpoprogramowanieProgramy do e-learninguLicencje na fontyLicencje edukacyjneEaseusInne programyoprogramowanie
    Polecane programy w sprzedażywięcej
    AnyViewer Enterprise
    AnyViewer Enterprise
    cena za szt.: 887,56zł (721,59zł + VAT)
    AnyViewer  to rozwiązanie do zdalnego dostępu i zdalnego pulpitu. Roczna Licencja na AnyViewer Enterprise AnyViewer pozwala na zdalny dostęp do PC na W ...
    Promocje sklepuwięcej
    Supremo Business licencja na 3 lata
    Supremo Business licencja na 3 lata
    cena za szt.: 2817,30zł (2290,49zł + VAT)
    2535,57zł (2061,44zł + VAT)
    teraz cena licencji Supremo Business jest niższa o 10% w naszym sklepie

    SupRemo Business licencja na rok na 3 równoczesne połączenia lub więcej. SupRemo pozwala na szybki i łatwy zdalny dostęp, zdalne wsparcie i zdalne zarządzanie dla organizacji, firmy, administracji publicznej.

    Bestsellery sklepu
    01.Devart ODBC Driver for MySQL Desktop
    02.IntelliJ IDEA Ultimate Personal
    03.Anydesk Standard
    04.Nitro Pro licencja edukacyjna (academic)
    05.RAdmin
    06.EaseUS Data Recovery Wizard Pro
    07.PhpStorm Personal
    08.IntelliJ IDEA Ultimate Personal - License Upgrade / Renewal
    09.TeamViewer Business 1 rok
    10.Altova XMLSpy 2025 Professional
    11.Enterprise Architect Corporate
    12.Visual Paradigm for UML Modeler
    13.Navicat PostgreSQL Standard
    14.Aspose.Total for .NET
    15.PL/SQL Developer
    16.Adobe Creative Cloud
    17.Navicat for MySQL Standard
    Nowe oprogramowaniewięcej
    Microsoft 365 Apps for business
    Microsoft 365 Apps for business
    cena za szt.: 620,44zł (504,42zł + VAT)
    614,24zł (499,38zł + VAT)
    Microsoft 365 Apps for business license for one year for 1 user and up to 5 of their devices. Classic versions of Word , Excel , PowerPoint and Outlook ...
    Inne ze sklepu
    Dystrybucja oprogramowania
    Sprzedaż oprogramowania
    Winrar
    Oprogramowanie sprzedaż
    Oprogramowanie
    Oprogramowanie sklep
    Dystrybutor oprogramowania
    Prtg
    PRTG Network Monitor
    Foxit
    Minitab
    Sklep z programami
    Monitorowanie sieci
    PRTG
    JetBrains
    Anydesk
    Axure
    Supremo
    IntelliJ IDEA
    Camtasia sklep
    Camtasia
    Aspose
    Software
    Adobe
    Altova distributor
    Devart
    Supremo
    Microsoft 365
    Visual Paradigm
    Dystrybutor Supremo
    Supremo - zdalny pulpit
    Teamviewer
    Supremo
    Nessus
    Supremo distributor
    PhpStorm
    Supremo Business
    Nitro Pro
    Licencje AnyDesk
    Licencje na oprogramowanie
    Linki

    Opis

    Ten tutorial krok po kroku, budowany na poprzednich, demonstruje rożne metody detekcji kolizji. Dwie metody  isNearTarget() i isNearThis() dostarczają środków do detekcji bliskości między dwoma obiektami.

     

    Cel

    Ten samouczek przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis() .

     

    plik .swi

    "Kolizja.swi"

     

    1. Kontynuuj od poprzedniego tutoriala lub otwórz z sieci plik  plik "zrzucenie_obiektu.swi". Zapisz plik jako "Kolizja.swi"

     

    2. Wybierz niebieską piłkę (ball2) w panelu 'Konspekt'. Usuń istniejące akcje ze zdarzenia onSelfEvent (enterFrame) i następnie wstaw warunek if (isNearThis()).

     

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_1

    Wybierz z rozwijanej listy _parent.ball (_parent.ball jest inną piłką) i wybierz opcję 'Ramki obiektów' 

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_2

     

    Nota: Jako, że ball i ball2 są obiektami zawartymi w głównym filmie, ball może być uzyskiwany poprzez "_root.ball" lub "_parent .ball" z obiektu ball2

     

    3. Dokończ skrypt zdarzenia onSelfEvent (enterFrame):

     

    onSelfEvent (enterFrame)

    {

     if (_parent.ball.isNearThis()) {

       _alpha = 50;

     } else {

       _alpha = 100;

     }

    }

     

     

    Ten skrypt zmieni _alpha (przezroczystość) obiektu ball2 do 50%,  gdy będzie blisko obiektu ball

     

    4. Powróć do panelu 'Obszar roboczy' i wciśnij przycisk 'Odtwarzaj'. Ciągnij niebieską kulkę blisko czerwonej z rożnych kierunków, sprawdzając kiedy niebieska kulka staje się półprzezroczysta.

     

    W przykładzie niżej, kulki nie są postrzegane jako bliskie ('Near').

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_3

     

    Piłki są blisko ('Near') na obrazku niżej. Co się objawia tym, że niebieska piła (ball2) staje się półprzezroczysta (_alpha = 50%).

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_4

     

    Nota:

    · Piłki są bliskie ('Near'), nawet gdy nie nakładają się, wystarczy, że ich ramki się nakładają, w tym przypadku definicja 'Near' jest określona na 'Ramki obiektów' .
    · Zauważ, że ciągnięcie czerwonej kulki w kierunku niebieskiej ma ten sam efekt

     

     

    5. Wciśnij 'Stop' i powróć do panelu 'Skrypt'. Wybierz opcję "Odległość X, Y" dla akcji if (isNearThis()) i wprowadź wartość 60 dla X i 20 dla Y.

     

        http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_4a

     

    Kod "if (isNearThis())" będzie teraz wyglądał następująco:

     

    if (_parent.ball.isNearThis(60,20)) {

     

    Wciśnij 'Odtwarzaj' by uzyskać podgląd.

     

     

    6. Wciśnij 'Stop' i powróć do panelu 'Skrypt'. Wybierz opcję 'Odległość między' dla kodu if (isNearThis()). Wprowadź odstęp, który jest sumą promieni piłek. W  tym przykładzie:

     

    Ball ma szerokość 40 (promień = 20)

    Ball2 ma szerokość 40 (promień = 20)

    Odstęp 20 + 20 = 40.

     

    Kod "if (isNearThis())" powinien wyglądać, jak niżej:

     

    if (_parent.ball.isNearThis(40)) {

     

    Wciśnij 'Odtwarzaj' i zauważ, że niebieska kulka zmienia przezroczystość, gdy kulki się dotykają lub nakładają.

     

    7. Wciśnij przycisk 'Stop' i powróć do panelu 'Skrypt'. Wybierz w panelu 'Konspekt' i dodaj następujący skrypt:

     

    onSelfEvent (enterFrame)

    {

     if (isNearTarget(_root.ball2._target)) {

       _alpha = 50;

     } else {

       _alpha = 100;

     }

    }

     

    By wprowadzić funkcję isNearTarget(), kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz akcję z menu

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_6

     

    Teraz wprowadź  _root.ball2._target w pole  Inne: , w subpanelu asysty.

     

    8. Wciśnij przycisk 'Odtwarzaj' i zauważ, że niebieska kulka zmienia rozdzielczość, gdy piłki dotykają się lub nakładają. Zauważ, że czerwona kulka zmienia przezroczystość, gdy  ramki obiektów nakładają się.

     

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute9_7

     

    Polecenie "if (_root.ball2.isNearThis()) {" będzie miało taki sam efekt

     

    9. Zmień polecenie na:

     

    if (isNearTarget(_root.ball2._target, 60, 20)) {

     

    wciśnij 'Odtwarzaj' i obserwuj

     

    Nota: To zachowanie jest identyczne do :

     

    if (_root.ball2.isNearThis(60,20)) {

     

     

    10. Zmień polecenie na :

     

    if (isNearTarget(_root.ball2._target, 40)) {

     

    wciśnij 'Odtwarzaj' i obserwuj. Obydwie kulki zmieniają przezroczystość, gdy się dotykają.

     

    Nota: Zachowanie identyczne z:

     

    if (_root.ball2.isNearThis(40)) {

     

    Analiza

    Metody isNearTarget() i isNearThis() dostarczają identycznej funkcjonalności używając innych parametrów. Obydwie metody pozwalają sprawdzić bliskość zdefiniowaną poprzez:

     

    · ramki obiektów  (isNearTarget(target) lub target.isNearThis())
    · narzucony rozmiar prostokąta (isNearTarget(target, X, Y) lub target.isNearThis(X, Y))
    · odległość pomiędzy centrami obiektów (isNearTarget(target, D) lub target.isNearThis(D)).

     

    W przeciwieństwie do właściwości _target i _droptarget omawianych w poprzednim samouczku, warunek 'Near' nie jest sprawdzany, gdy obiekt jest ciągnięty.

    Powiązane tematy: Flash,Actionscript dla początkujących Strona główna sklepu
    Koszyk sklepuwięcej
    ...jest pusty
    Szukanie programu
     
    szukaj oprogramowania
     Wyszukiwanie Zaawansowane
    Informacje
    Promocje sklepuwięcej
    Supremo Solo
    Supremo Solo
    cena za szt.: 416,79zł (338,85zł + VAT)
    416,79zł (338,85zł + VAT)

    SupRemo Solo licencja na rok na jedno równoczesne połączenie. SupRemo pozwala na szybki i łatwy zdalny dostęp w niskiej cenie. SupRemo nie ogranicza urządzeń docelowych i wyjściowych. Pozwala zdalny wydruk.

    Licencje na raty

    Oprogramowanie

    Sklep

    tel. 22 763 08 74


    (c) Copyright by Dreamsoft 2025. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep z oprogramowaniem wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności. Zamówienia są realizowane w oparciu o regulamin sklepu.